>100 km

• Kalorie 2013kcal

W 100 kilometrów dookoła Verwood

Piątek, 24 marca 2017 · dodano: 24.03.2017 | Komentarze 0

Pewna sytuacja wymaga mojej ciągłej obecności w pobliżu domu dlatego chcąc wykręcić jakiś konkretny dystans objechałem Verwood pobliskimi drogami. Zaliczyłem na początek Ferndown, następnie objechałem lotnisko Bournemouth a potem kawałek New Forest. Było też Fordingbridge, Damerham i Cranborne oraz pomniejsze miejscowości. Pętlę zamknąłem w Three Ledged Cross a kilometrażu dopełniłem przejazdem przez centrum Verwood.
Poranek dość ciepły ale pochmurny.

Okolice Burley:

Mockbeggar:

Blissford:

• Kalorie 2032kcal

Blanford, Bullhill i okolice

Sobota, 4 lutego 2017 · dodano: 05.02.2017 | Komentarze 0

Kolejna setka tego roku zaliczona. Dziś czas na 2 spore podjazdy pod Okeford Hill i Bulbarrow Hill, z których szczytów rozciągają się szerokie widoki na okolice. Niestety telefon mi się zbuntował i trasa nie została zapisana więc nawet nie wiem jaka wyszła różnica wysokości...

Okeford Hill:

Bulbarrow Hill:

Romsey, Winchester, New Forest

Niedziela, 22 stycznia 2017 · dodano: 23.01.2017 | Komentarze 0

Piękna, słoneczna i bezwietrzna niedziela. Chłodna wprawdzie ale dzień trzeba było sensownie wykorzystać. Nie miałem konkretnego planu wycieczki jak to zwykle bywa ale był plan pokonania 100 km. Postanowiłem zatem ruszyć w rzadko odwiedzane miejsca z zaliczeniem jakiegoś nowego odcinka. Zrealizowałem w końcu plan odwiedzenia Romsey. Sympatyczna miejscowość z ładnym centrum, jeszcze rok temu mieszkałem dosłownie kilka kilometrów od tego miasteczka a byłem tam jedynie w sklepie rowerowym położonym poza centrum (jeszcze roweru nie miałem, dopiero badałem rynek).
Po analizie czasu jazdy i mapy stwierdziłem, że powinno mi się udać dojechać w sensownym czasie do Winchester, dawnej stolicy Anglii z przełomu XII i XIII wieku. Udało się! Trochę pobłąkałem się po uliczkach aby znaleźć drogę do katedry. Wbrew pozorom nie było łatwo, masa jednokierunkowych uliczek, na chodnikach spore tłumy więc był problem z jazdą pod prąd ale w końcu się udało, katedrę dobrze widać z wielu punktów miasta więc miałem ułatwienie w orientacji. Po małym zwiedzaniu miasta, czas na powrót możliwie najkrótszą trasą z pominięciem odcinków dziś już przejechanych. Do domu udało mi się dojechać dokładnie o zachodzie słońca. O tej porze temperatura dość znacznie spadła zapowiadając kolejną mroźną noc.

Uliczka The Abbey:

• Kalorie 1906kcal

Blandford Forum i okolice

Niedziela, 8 stycznia 2017 · dodano: 09.01.2017 | Komentarze 0

Plan wczesnego wyjścia na rower odszedł w niepamięć, gdy po przebudzeniu na zegarku zobaczyłem godzinę 8:44. No cóż, bywa...
Zająłem się zatem innymi rzeczami a na rower wyszedłem tuż przed południem. Pogoda ogólnie rzecz biorąc zgniła, asfalty mokre a powietrze jeszcze mniej przejrzyste niż w Warszawie, jak tylko mogę sobie zobrazować słowa aktualnych doniesień z Polandii. Nawisem mówiąc, szczerze współczuję mrozów i pozdrawiam tych co jednak na rower się decydują. Cieszę się, że nie muszę znosić tych mrozów styczniowych i jeżdżę w temperaturach grubo przekraczających 0 stopni.
  Dziś miałem małą zagadkę, gdzie tu jechać. Początkowy plan odwiedzenia Fontmell & Melbury Downs zmieniłem w ostatniej chwili będąc już na rowerze, po czym wróciłem do niego po kilku minutach ale z małą modyfikacją. Pojechałem zatem najpierw w stronę Tollard Royal ale już na miejscu zmieniłem początkową destynację z Shaftesbury na Bullbarrow Hill przejeżdżając przez Ashmore do Fontmell Magna. Następnie w stronę Blandford ale zmieniłem kierunek na Child Okeford i Okeford Fitzpaine i już w stronę Bullbarrow. Niestety za Okeford Fitzpaine pomyliłem skrzyżowanie i ostatecznie na Bullhill nie wjechałem. Zaliczyłem natomiast nie gorszy podjazd do Turnworth. Powrót do domu wydłużyłem zaliczając Wimborne Minster i Ferndown. Pierwsza setka tego roku zaliczona.

Wąską ścieżką do Ashmore:

Widoki z Turnworth:

Pod koniec dnia zaczęło się wypogadzać:

• Kalorie 1934kcal

Purbeck Heritage Coast

Poniedziałek, 26 grudnia 2016 · dodano: 26.12.2016 | Komentarze 0

Drugi dzień Świąt w Anglii raczej nie jest obchodzony. Boxing Day - wyprzedaże. Nie skusiłem się na promocje, wolałem wykorzystać pogodę i czas wolny na rower, zwłaszcza, że pogoda dziś dopisała. Słońce, ciepło i bezwietrznie. Idealnie wręcz.

Udało mi się praktycznie w ostatniej chwili wykonać tegoroczny mały plan odwiedzenia West Lulworth i Lulworth Cove. Trasa przez Wimborne i Sturminster Marshall dość płaska z nielicznymi, krótkimi podjazdami. Dopiero za Sturminster Marshall trochę większych podjazdów ale idzie sprawnie, nie zatrzymuję się nigdzie. Ciekawie zaczyna się za Wareham, krajobraz zmienia się na bardziej pofałdowany, zaczyna się obszar zwany Burbeck Heritage Coast z jurajskim wybrzeżem, wysokimi klifami ale i trochę dalej od morza z ciekawymi widokami. Bardzo ciekawe i popularne miejsce na  turystycznej mapie południowej Anglii.
Po drodze zajeżdżam pod zamek w East Lulworth. Nie byłem tu jeszcze. Samochodem się nie liczy. Do West Lulworth jest już rzut beretem i sporo w dół więc szybko osiągam cel, chwilę odpoczywam i wracam.
Droga powrotna z zaliczeniem okolicznych, fajnych podjazdów i ciekawych widoków na wybrzeże. Chociaż nie ma zbyt dużej alternatywy na drogę powrotną to jednak udaje mi się nie powtórzyć trasy na znacznym odcinku.

Plan wykonany.

East Lulworth:

Lulworth Cove:

Widoki na wybrzeże:

Droga między East i West Lulworth:

Widoki z Povington Hill, najwyższego punktu tego dnia:

[5000km] V-W-B-S-V

Sobota, 19 listopada 2016 · dodano: 21.11.2016 | Komentarze 0

Spieszę już wyjaśnić ten z lekka enigmatyczny tytuł wycieczki. Po pierwsze dziś przekroczyłem barierę 5000 km w tym roku. Kolejny tysiąc cieszy mnie bardzo aczkolwiek chciałbym więcej. Może kiedyś... W każdym razie mój rok rowerowy zaczął się w drugiej połowie kwietnia, więc potencjał na więcej jest.
Po drugie,te litery oznaczają nic innego jak Verwood - Wimborne - Blandford - Shaftesbury - Verwood. Wszystkie większe miejscowości mijane tego dnia.
Dzień zapowiadał się chłodny i taki w rzeczywistości był. Gdy wyruszałem, gdzieniegdzie mijałem pozostałości po solidnym porannym przymrozku a słońce bardzo szybko zaszło za chmurami, by pokazywać się chwilami. Czasem na dłużej. Nie obyło się tym razem bez lekkiego deszczu.
W końcu udało mi się zaliczyć pełną "setkę". Z lekkim nadłożeniem drogi bo znów skończyłoby się na wyniku dwucyfrowym.

Holt Heath National Nature Reserve:

Angielska jesień w okolicach Child Okeford:

Guy's Marsh:

Shaftesbury:

Blanford, Bullhill i okolice

Niedziela, 11 września 2016 · dodano: 11.09.2016 | Komentarze 0

Dziś postanowiłem wybrać się w okolice Blandford i na okoliczne wzniesienia, jako że w tej okolicy byłem raptem 2 razy a teren ma sporo do zaoferowania. Punktem obowiązkowym a zarazem celem było wzniesienie o ładnej nazwie Bullhill. Długi, kilkukilometrowy podjazd w 1/3 strasy trochę mnie zmęczył a później łatwiej nie było. Jazda szarpanym tempem przez liczne strome wzniesienia i wiatr dały popalić na tyle, że do domu dojechałem z radością.

Stonehenge i West Wildshire Downs

Niedziela, 24 lipca 2016 · dodano: 29.07.2016 | Komentarze 1

Głównym celem tej dłuższej trasy było dotarcie do Stonehenge oddalonego od mojego miejsca zamieszkania o 50 km. Dotarłem. Ale mało co widziałem. Pod samo Stonehenge nie można było podjechać, bramka wejściowa położona w takim miejscu, że ledwo widać czubki tych kamieni a wejściówka 16,5 funta. Pomijając fakt, że jak na obejrzenie kilku kamieni to trochę wysoka cena to po prostu nie byłem finansowo przygotowany. Ale samo miejsce przyciąga sporą grupę turystów. Fakt.

W drodze powrotnej poturlałem się trochę po wioskach, wzniesieniach i pagórkach Wildshire Downs. W dużej części to obszary rolnicze i  ładne widoki z wzniesień.

St. Mary's Church, Winton

Przejazd przez obszar poligonu Copehill

St. Peter & St. Paul Chirch, Heytesbury

Okolice Mere

Mere

Okolice Blandford Forum

Niedziela, 10 lipca 2016 · dodano: 12.07.2016 | Komentarze 0

Kolejna setka zaliczona. Przy słonecznej pogodzie i fajnej temperaturze. Niestety przy dość silnym wietrze.
Zaplanowany objazd Blandford i okolicznych podjazdów zakończony sukcesem.

Okeford Fitzpaine:

Bellchawell, The Cross:

Bullbarrow Hill:

Browar w Blandford Forum:

[2000 km] New Forest z Rafim i ekipą

Niedziela, 26 czerwca 2016 · dodano: 30.06.2016 | Komentarze 0

Pewnego pięknego dnia odezwał się Rafi i zakomunikował, że wybiera się z ekipą na zwiedzanie New Forest. Umówiliśmy się zatem na niedzielę i słowo stało się ciałem. Spotkaliśmy się w Ringwood, skąd ruszyliśmy w trasę, która z założenia miała wynieść niecałe 170 km.

Zrobiliśmy bardzo ciekawą rundkę zaliczając w zasadzie wszystkie najciekawsze miejsca w New Forest takie jak Lyndhurst, Brockenhurst, Calshot i wybrzeże nad cieśniną Solent. Chłopakom towarzyszyłem do Burton on Sea. Oni pojechali na dalsze zwiedzanie, zaliczając jeszcze kilka miejsc, w których ja już byłem. Pogoda zaczynała się psuć więc postanowiłem już bez żadnych przerw dojechać do domu przed deszczem.

Trasa generalnie dość płaska z niewielkimi wzniesieniami i krótkimi podjazdami ale za to z ciekawymi widokami. Otwarte przestrzenie pozwalają na podziwianie krajobrazu.