• Sprzęt Cannondale Synapse

Romsey, Winchester, New Forest

Niedziela, 22 stycznia 2017 · dodano: 23.01.2017 | Komentarze 0

Piękna, słoneczna i bezwietrzna niedziela. Chłodna wprawdzie ale dzień trzeba było sensownie wykorzystać. Nie miałem konkretnego planu wycieczki jak to zwykle bywa ale był plan pokonania 100 km. Postanowiłem zatem ruszyć w rzadko odwiedzane miejsca z zaliczeniem jakiegoś nowego odcinka. Zrealizowałem w końcu plan odwiedzenia Romsey. Sympatyczna miejscowość z ładnym centrum, jeszcze rok temu mieszkałem dosłownie kilka kilometrów od tego miasteczka a byłem tam jedynie w sklepie rowerowym położonym poza centrum (jeszcze roweru nie miałem, dopiero badałem rynek).
Po analizie czasu jazdy i mapy stwierdziłem, że powinno mi się udać dojechać w sensownym czasie do Winchester, dawnej stolicy Anglii z przełomu XII i XIII wieku. Udało się! Trochę pobłąkałem się po uliczkach aby znaleźć drogę do katedry. Wbrew pozorom nie było łatwo, masa jednokierunkowych uliczek, na chodnikach spore tłumy więc był problem z jazdą pod prąd ale w końcu się udało, katedrę dobrze widać z wielu punktów miasta więc miałem ułatwienie w orientacji. Po małym zwiedzaniu miasta, czas na powrót możliwie najkrótszą trasą z pominięciem odcinków dziś już przejechanych. Do domu udało mi się dojechać dokładnie o zachodzie słońca. O tej porze temperatura dość znacznie spadła zapowiadając kolejną mroźną noc.