• Kalorie 1934kcal
  • Sprzęt Cannondale Synapse

Purbeck Heritage Coast

Poniedziałek, 26 grudnia 2016 · dodano: 26.12.2016 | Komentarze 0

Drugi dzień Świąt w Anglii raczej nie jest obchodzony. Boxing Day - wyprzedaże. Nie skusiłem się na promocje, wolałem wykorzystać pogodę i czas wolny na rower, zwłaszcza, że pogoda dziś dopisała. Słońce, ciepło i bezwietrznie. Idealnie wręcz.

Udało mi się praktycznie w ostatniej chwili wykonać tegoroczny mały plan odwiedzenia West Lulworth i Lulworth Cove. Trasa przez Wimborne i Sturminster Marshall dość płaska z nielicznymi, krótkimi podjazdami. Dopiero za Sturminster Marshall trochę większych podjazdów ale idzie sprawnie, nie zatrzymuję się nigdzie. Ciekawie zaczyna się za Wareham, krajobraz zmienia się na bardziej pofałdowany, zaczyna się obszar zwany Burbeck Heritage Coast z jurajskim wybrzeżem, wysokimi klifami ale i trochę dalej od morza z ciekawymi widokami. Bardzo ciekawe i popularne miejsce na  turystycznej mapie południowej Anglii.
Po drodze zajeżdżam pod zamek w East Lulworth. Nie byłem tu jeszcze. Samochodem się nie liczy. Do West Lulworth jest już rzut beretem i sporo w dół więc szybko osiągam cel, chwilę odpoczywam i wracam.
Droga powrotna z zaliczeniem okolicznych, fajnych podjazdów i ciekawych widoków na wybrzeże. Chociaż nie ma zbyt dużej alternatywy na drogę powrotną to jednak udaje mi się nie powtórzyć trasy na znacznym odcinku.