Sierpień, 2013

Dookoła Drużna

Piątek, 30 sierpnia 2013 · dodano: 30.08.2013 | Komentarze 0

Trasa: Markusy - Żurawiec - Raczki - Elbląg - Gronowo Górne - Komorowo Żuławskie - Węzina - Dłużyna - Jelonki - Stankowo - Markusy

Pogoda: bezwietrznie, słonecznie, w miarę ciepło

Dziś dawno nie robiony wariant trasy dookoła Drużna, na początku spokojnie ale z każdym kilometrem tempo rosło aż do umiarkowanie mocnego i prędkości ponad 30 km/h.
Wieczór już chłodny, jak wyjeżdżałem było ponad 20 st, powrót już przy 15 stopniach i w samej koszulce już dawało zimnem po rękach.

Kategoria >50

Markusy - Gronowo - Jegłownik - Raczki - Krewsk - Markusy

Środa, 28 sierpnia 2013 · dodano: 28.08.2013 | Komentarze 0

Trasa: Markusy - Gronowo - Jegłownik - Raczki - Krewsk - Markusy

Pogoda: ciepło, słonecznie, lekki wschodni wiatr

Popołudniowe kilometry na szosie.

Markusy - Zwierzno - Święty gaj - Zwierzno - Markusy

Wtorek, 27 sierpnia 2013 · dodano: 27.08.2013 | Komentarze 0

Trasa: Markusy - Zwierzno - Święty gaj - Zwierzno - Markusy

Pogoda: ciepło, słonecznie, lekki wschodni wiatr

Rutynowe kilometry do Świętego Gaju. Pomijając początek i koniec jazda w dobrym tempie.

Przedharpaganowy Kwidzyn

Niedziela, 25 sierpnia 2013 · dodano: 27.08.2013 | Komentarze 3

Trasa: Kwidzyn + okolice - Prabuty - Rodowo - Stążki - Cieszymowo - Monasterzysko - Stare Miasto - Dzierzgoń - Bągard - Święty Gaj - Zwierzno - Markusy

Pogoda: słonecznie, umiarkowane ciepło, silny północno-wschodni wiatr

Celem niedzielnego wyjazdu było generalnie pokręcenie się z mapką po okolicach Kwidzyna i pobieżne zapoznanie się z terenem przed Harpaganem.
Najpierw pojechałem do Malborka na pociąg, na który zdążyłem w ostatniej chwili. Pociągiem zaś dojechałem do Kwidzyna a następnie ruszyłem w teren na mały rekonesans. Jak zacząłem jeździć, jak zacząłem błądzić to nie mogłem znaleźć żadnej drogi odpowiadającej mapie. Mapa topo 1:100 000 a mało co się tam zgadzało. Nie wiem, czy to wina mojej nawigacji czy może starszego wydania mapy ale jeżeli nie ma nowszego to na rajdzie może być ciężko. Terem połączonym z odcinkami asfaltowymi dojechałem do Prabut a stamtąd już pokierowałem się do domu.
Wrażenia przedharpahanowe nieciekawe. Dużo błądzenia, jeszcze więcej piachu, trochę bruku i górek a na dodatek wracając do chaty miałem ciągle pod wiatr. Pomimo niskiej średniej prędkości ujechałem się jak głupek;p

Potencjalny PK © blasiaczek

Krajobraz z celulozą w tle © blasiaczek

Przeszkody na trasie © blasiaczek

Urząd Gminy w Prabutach © blasiaczek

Kategoria >100 km

Markusy - Nowe Dolno - Stare Dolno - Zwierzno - Stare Pole - Żuławka - Markusy

Sobota, 24 sierpnia 2013 · dodano: 24.08.2013 | Komentarze 0

Trasa: Markusy - Balewo - Wiśniewo - Nowe Dolno - Stare Dolno - Kępniewo - Zwierzno - Gronowo Elbląskie - Fiszewo - Stare Pole - Złotowo - Żuławka Sztumska - Zwierzno - Markusy

Pogoda: słonecznie, umiarkowane ciepło, lekki północny wiatr

Pierwszy raz od dłuższego czasu na Treku. Trek wreszcie uszykowany, można pojeździć po dziurach:)
Jazda raczej spokojna, z bratem.

Kategoria >50

Markusy - Zwierzno - Stare Dolno - Zwierzno - Markusy

Piątek, 23 sierpnia 2013 · dodano: 23.08.2013 | Komentarze 0

Trasa: Markusy - Zwierzno - Stare Dolno - Zwierzno - Markusy

Pogoda: Bezwietrznie, lekkie zachmurzenie, chłodno

Cholera jaki dzień już krótki, wyjechałem po 19 i zaraz musiałem wracać bo już słońce zaszło...

Kategoria 0-30 km

Markusy - Krzewsk - Elbląg - Adamowo - Helenowo - Elbląg - Krzewsk - Markusy

Środa, 21 sierpnia 2013 · dodano: 21.08.2013 | Komentarze 0

Trasa: Markusy - Krzewsk - Elbląg - Adamowo - Helenowo - Elbląg - Krzewsk - Markusy

Pogoda: chłodno, bezwietrznie, pochmurno

Spokojna wieczorna jazda

Kawałek Warmii i Mazur

Niedziela, 18 sierpnia 2013 · dodano: 18.08.2013 | Komentarze 1

Trasa: Markusy - Zwierzno -Święty Gaj - Bągard - Dzierzgoń - Stary Dzierzgoń - Przezmark - Zalewo - Boreczno - Miłomłyn - Ostróda - Olsztynek - Kurki - Zgniłocha- Jedwabno - Szczytno - Pasym - Klewki - Olsztyn - Łukta - Morąg- Małdyty - Pasłęk - Jelonki - Marwica- Stankowo - Markusy

Pogoda: gorąco, słonecznie, lekki, czasem mocniejszy wiatr

Już od dłuższego czasu planowałem pokonanie tej trasy, nie ze względu na dystans tylko dlatego, bo bardzo lubię okolice Olsztyna i Szczytna a odcinek między Olsztynkiem a Szczytnem właśnie jest wymarzony na szosę, mały ruch, idealny asfalt i sporo lasu.
Start o 5:30, czyli na chwilę obecną zaraz po wschodzie słońca. Od rana ciepło choć naprawdę ciepło zrobiło się ok. 9:00. Nie spinałem się co do prędkości więc od początku jazda była raczej spokojna ale do Ostródy poszło sprawnie, bez przystanków. Pierwszy przystanek w McDonalds na shake'u, 15 minut i ruszam dalej.
Kolejny odcinek do Olsztynka staram się pokonać jak najszybciej, aby jak najmniej czasu spędzić na siódemce wśród debili z rejestracjami zaczynającymi się przeważnie na "W". Udało się to zrobić także bez przystanku i szybko znalazłem się w Olsztynku. Poszukałem ratusza, zrobiłem fotkę, zaliczyłem gminę i wyjechałem na drogę prowadzącą do Szczytna czyli najważniejszy odcinek dzisiejszego wyjazdu. Jechało mi się naprawdę dobrze, w prawdzie ciepło pomimo drzew już przeszkadzało ale 2 godziny minęły bezproblemowo i jeszcze nie czułem zmęczenia.
W Szczytnie spędziłem kilkanaście minut, zjadłem co nieco i ruszyłem w kierunku Olsztyna. Ten odcinek podobnie jak od Olsztyna do domu dłużył mi się strasznie. Zacząłem już czuć zmęczenie, bardziej gorącem niż dystansem ale dystans też już robił swoje. Mimo to kilometry jakoś uciekały. Naprawdę nie chciało mi się jechać od Morąga do domu i tylko czekałem aż dojadę do końca.
Ogólnie wyjazd minął bez problemów, pokonany dystans usatysfakcjonował, zmęczenie jest czyli jest OK.

Z MRDP

Sobota, 17 sierpnia 2013 · dodano: 17.08.2013 | Komentarze 0

Trasa: Markusy - Krzewsk - Raczki - Elbląg - Bielnik II - Stobna - Marzęcino - Stopiec - Marzęcino - Stobna - Bielnik II - Elbląg - Dąbrowa - Elbląg - Raczki - Krzewsk - Markusy

Pogoda: bardzo ciepło, słonecznie, południowy dość silny wiatr

Z rana w końcu zawiozłem (samochodem) Treka do złożenia go to kupy. Trochę nowych części i mam nadzieję, ze nie będzie wyglądał na swoje 13 lat:)

A po południu wyskoczyłem naprzeciw Maratonu Rowerowego Dookoła Polski, którego pierwsze kilometry prowadziły przez Elbląg. Pierwsza napotkana grupa pognała jak szalona więc potowarzyszyłem grupce jadącej w dość spokojnym tempie prawie od Stobca, przez Elbląg do Dąbrowy. Podpytałem o strategię, przygotowanie, przewidziane noclegi i takie tam. Z grupy pamiętam jedynie Adama nr 16 i Wojciecha nr 18, z którymi trochę dłużej pogadałem oraz Wilka jak zwykle nie skorego do gadki:) Spotkałem także Dareckiego, który również wyjechał pokibicować.
I w taki sposób niechcący zrobiłem setkę, w tempie dobrym lecz zmiennym i jednym dłuższym przytsankiem.

Kategoria >100 km

Nad morze!

Czwartek, 15 sierpnia 2013 · dodano: 15.08.2013 | Komentarze 0

Trasa: Markusy - Krzewsk - Raczki - Elbląg - Bielnik II - Stobna - Marzęcino - Tujsk - Stegna - Jantar - Mikoszewo - Wiślinka - Bogatka - Koszwały - Kiezmark - Ostaszewo - Lubieszewo - Orłowo - Nowy Dwór Gdański - Jazowa - Kazimierzowo - Adamowo - Helenowo - Elbląg - Raczki - Żurawiec - Markusy

Pogoda: początkowo pochmurnie z lekkim przelotnym deszczem, wietrznie i chłodno, po południu coraz ładniej i spokojniej

Spokojnie pokonana pętla po Żuławach i kawałkiem pasa nadmorskiego. Dawno nie byłem na promie w Mikoszewie więc postanowiłem się przepłynąć. Po drodze zaliczyłem też ostatnią gminę powiatu nowodworskiego - Ostaszewo:)