• Sprzęt Trek 4300

Kawałek Mazowsza dzień II

Sobota, 25 sierpnia 2012 · dodano: 30.08.2012 | Komentarze 0

Drugi dzień na Mazowszu nie zapowiadał się zbyt ładnie, było dość pochmurno i wietrznie ale za to dość ciepło. Nie miałem konkretnego planu co do trasy, wybór poszczególnych odcinków miał następować na bieżąco i tak było już na pierwszy skrzyżowaniu za Stanisławowem koło Bieżunia. Zdecydowałem się pojechać w lewo na Zawidz Kościelny, gdzie zaliczyłem pierwszą tego dnia gminę. Miejscowość dosyć spora i ładna ale nie zabawiłem w niej zbyt długo, jechałem dalej.

Za Zawidzem dojechałem do DK nr 10 Toruń - Płońsk. Trasa ruchliwa ale z szerokim poboczem więc jechało mi się dobrze. Miałem nią jechać do Drobina ale stwierdziłem, że odbiję jeszcze na południe i pojadę do Bielska. To był w sumie dobry wybór choć męczyłem się parę kilometrów z wiatrem, gdyż sam Bielsk okazał się całkiem ładnym miasteczkiem, z dużym rynkiem, okazałym kościołem i całkiem ciekawym ratuszem. Przy okazji zaliczyłem kolejną gminę, już powiatu płockiego.

Z Bielska pojechałem na Staroźreby (kolejnej gminy). Droga po części w kiepskim stanie, ale trafiały się odcinki z super nawierzchnią. Wiatr zaczął sprzyjać więc jechało się całkiem sprawnie. Ze Staroźrebów pokierowałem się na Dzierzążnię a więc znów parę kilometrów po DK nr 10. Ten odcinek pokonałem w naprawdę błyskawicznym tempie. Ukształtowanie terenu i wiatr pozwolił utrzymywać prędkość 35-40 km/h więc jak na górala z lekkim bagażem całkiem nieźle.

Za to od Dzierzążni w stronę Baboszewa wiatr nie był już tak łaskawy i trochę psuł średnią prędkość, podobnie jak odcinek do Raciąża. W dodatku w niektórych miejscach asfalt był dość sfatygowany podobnie jak za Raciążem na odcinku do miejscowości Krzeczanowo.
W Krzczanowie zaś, skręciłem na Siemiątkowo, gdzie asfalt zdecydowanie się poprawił i odcinek ten minął błyskawicznie. Dalej do Sokołowego Kątu drogą, którą pokonywałem dzień wcześniej.

Ogólnie całkiem ciekawa pętla z ciekawymi miejscowościami mijanymi po drodze, z charakterystycznymi ryneczkami i wysokimi kościołami, które widać z paru kilometrów.