Maj, 2013

• Sprzęt LeMond Etape

Do pracy (Markusy - Elbląg)

Czwartek, 16 maja 2013 · dodano: 17.05.2013 | Komentarze 0

Pierwszy i ostatni raz w tym roku wyjazd rowerem do pracy.

Kategoria 0-30 km

Markusy - Krzewsk - Elbląg - Dębica - berlinka - Elbląg - Krzewsk - Markusy

Środa, 15 maja 2013 · dodano: 16.05.2013 | Komentarze 0

Trasa: Markusy - Krzewsk - Żurawiec - Raczki - Elbląg - Dębica - berlinka - Elbląg - Raczki - Żurawiec - Krzewsk - Markusy

Pogoda: słonecznie, lekki zachodni wiatr, z racji porannej pory w każdą chwilą coraz cieplej, do 20 st.

Dzisiaj trochę mocniejsza jazda. Do Elbląga dość spokojnie ale przejazd przez miasto intensywny z racji ścigania się ze światłami a potem intensywny podjazd pod Dębicę. Mocno ale nie na skraju możliwości. Po podjeździe kontynuacja intensywnej jazdy i szybki, momentami bardzo szybki zjazd przy berlince. Od Elbląga znowu trochę spokojniej ale w dobrym tempie.

Markusy - Gronowo - Jegłownik - Raczki - Krewsk - Markusy

Poniedziałek, 13 maja 2013 · dodano: 16.05.2013 | Komentarze 0

Trasa: Markusy - Zwierzno - Gronowo Elbląskie - Jegłownik - Raczki Elbląskie - Żurawiec - Krzewsk - Markusy

Pogoda: słonecznie, niezbyt ciepło, umiarkowany północny wiatr

Szybka pętla po okolicy w dobrym ale nie szaleńczym tempie.

[3000 km] Markusy - Jegłownik - Malbork - Dzierzgoń - Święty Gaj - Markusy

Niedziela, 12 maja 2013 · dodano: 13.05.2013 | Komentarze 3

Trasa: Markusy - Zwierzno - Gronowo Elbląskie - Jegłownik - Fiszewo - Stare Pole - Malbork - Tropy Sztumskie - Ramoty - Dzierzgoń - Bągard - Święty Gaj - Brudzędy - Zwierzno - Markusy

Pogoda: pochmurno, praktycznie bezwietrznie, dość chłodno w odczuciu.

No i kolejny okrągły tysiąc za mną. Liczyłem, że przyjdzie trochę szybciej ale jak zwykle wiele innych rzeczy krzyżuje plany.
Wyjechałem po niezbyt długim odpoczynku po nocnej pracy więc ogólnie nie miałem zbytnio chęci na jazdę dlatego pierwsze kilometry szły dość wolno i spokojnie, Dopiero po kilkunastu kilometrach trochę odżyłem i ruszyłem żwawiej ale i tak bez szaleństw z prędkością.
Całą pętlę zrobiłem w raczej jednolitym tempie pomijając odcinki podjazdów oraz odpoczynki na zjazdach.

Markusy - Stare Dolno - Święty Gaj = Stare Dolno - Markusy

Piątek, 10 maja 2013 · dodano: 13.05.2013 | Komentarze 0

Trasa: Markusy - Zwierzno - Kępniewo - Brudzędy - Stare Dolno - Święty Gaj - Stare Dolno - Bruszędy - Kępniewo - Zwierzno - Markusy

Pogoda: pochmurno, ciepło jak na poranek, lekki północny wiaterek.

Lekkie nietreningowe kilometry w umiarkowanym tempie.

Markusy - Elbląg - Nowakowo - Bielnik II - Helenowo - Markusy

Środa, 8 maja 2013 · dodano: 08.05.2013 | Komentarze 0

Trasa: Markusy - Krzewsk - Żurawiec - Raczki - Elbląg - Nowakowo - Bielnik II - Adamowo - Helenowo - Elbląg - Raczki - Żurawiec - Krzewsk - Markusy

Pogoda: bardzo ciepło, około 24 st, pełne słońce, umiarkowany w porywach silny ciepły południowy wiatr.

Dwa dni przerwy po dość wyczerpującej, intensywnej niedzieli. Poniedziałek miałem zaplanowany jako wolny, we wtorek niestety zabrakło czasu na rower.
Pętla zrobiona w umiarkowanym tempie, pod wiatr siłą rzeczy trzeba było się trochę namachać, z wiatrem natomiast to piękna, spokojna a szybka jazda.
Pierwszy raz od dłuższego czasu zaczął mi wariować pulsometr więc nie miałem z niego pożytku, gdy przez większość trasy pokazywał tętno ponad 200 ud./min. Nie pomogło przesuwanie i poprawianie czujnika więc dałem sobie spokój po kilku kilometrach.
Pierwszy tak ciepły dzień w tym roku osłabił mnie znacznie i sprawił że jazda okazała się wymęczająca. Do tego walczę drugi dzień z przeziębieniem...

Z Mikołajem Markusy - Stegna - Markusy

Niedziela, 5 maja 2013 · dodano: 05.05.2013 | Komentarze 1

Trasa: Markusy - Krzewsk - Raczki - Elbląg - Kazimierzowo - Bielnik II - Stobna - Marzęcino - Tujsk - Stegna (plaża) - Tujsk - Marzęcino - Stobna - Bielnik II - Adamowo - Helenowo - Elbląg - Jegłownik - Gronowo - Zwierzno - Markusy

Pogoda: wyjazd z rana więc na początku było dość chłodno ok. 8 st. C ale z każdą chwilą robiło się cieplej, słonecznie, wiatr lekki i zmieniający kierunek z południowego przez zachodni po północny.

Plan ostatecznie padł na wypad do Stegny więc zaraz po tym jak dojechałem do Elbląga i spotkałem się z Mikołajem i nowo poznanym Piotrkiem ruszyliśmy przez Kazimierzowo i Bielnik w standardowym kierunku na Stegnę. Początkowo jechaliśmy bez jakiegokolwiek planu treningowego w dość dobrym ale na tyle spokojnym tempie, że swobodnie mogliśmy pogadać. W takim tempie dojechaliśmy do Tujska, gdzie pożegnaliśmy się z Piotrem i dalej z Mikim ruszyliśmy już trochę mocniejszym tempem. Do samej Stegny pojechaliśmy zmianami po 1 km. Mieliśmy jechać nie przekraczając tętna 155 ale oczywiście się nie udało i z każdą zmianą było coraz wyższe do poziomu 170 ud./min. Przez samą Stegnę pojechaliśmy nieco spokojniej ale jadąc drogą na plażę Mikołaj zmotywował mnie do ponownego mocniejszego kręcenia. Na tyle mocnego, że osiągnąłem tam swoje tegoroczne maksymalne tętno 186 ud./min przy prędkości ok 44 km/h na podjeździe. Sam byłem w szoku ale się udało.
Nad morzem nie zabawiliśmy zbyt długo, po kilku minutach byliśmy już w drodze powrotnej. Na powrót także nie mieliśmy konkretnego planu i jazda dynamicznie się zmieniała od dość spokojnej jazdy poniżej 30 km/h po mocno pojechany odcinek ze mną na czele prawie od Tujska do Marzęcina z prędkością nie spadającą poniżej 40 km/h, na którym sprawdziłem swoje możliwości dzisiejszego dnia i wolę walki. Cały czas tętno utrzymywało się głównie powyżej 163 ud./min a na odcinkach powyżej 170. Do Marzęcina dojechałem już resztkami woli ale wprawiłem w podziw nie tylko siebie ale i Mikołaja.
Dalsza jazda była już znacznie spokojniejsza ale średnia prędkość powyżej 30 km/h zmotywowała nas do wyższych prędkości niż myślałem. Tak więc już prawie do samego domu jechałem z prędkością 30-35 km/h.

Dzisiejszego dnia w przeciwieństwie do dnia poprzedniego jechało mi się rewelacyjnie. Praktycznie nie odczuwałem zmęczenia i dopiero po ostrej jeździe w drodze powrotnej trochę się zmęczyłem ale siła wracała po odcinkach odpoczynkowych.

Kategoria >100 km

• Sprzęt LeMond Etape

Markusz - Gronowo E. - Jegłownik - Elbląg - Dębica - berlinka - Elbląg - Krzewsk - Markusy

Sobota, 4 maja 2013 · dodano: 04.05.2013 | Komentarze 0

Trasa: Markusy - Zwierzno - Różany - Jegłownik - Elbląg - Dębica - berlinka - Elbląg - Raczki - Żurawiec - Krzewsk - Markusy

Pogoda: w porze porannej słonecznie, chłodno ok. 7 st., lekki północno-wschodni wiatr.

Wyjazd ok. 7:30. Z rana powietrze jeszcze dość rześkie i do tego lekki północny wiatr więc na początku nie było zbyt komfortowo zwłaszcza, że ubrałem się nieco lżej.
Całą trasę przejechałem spokojnym tempem bo takie miałem założenie ale ogólnie dopadła mnie jakaś niemoc i nie jechało mi się zbyt dobrze, czułem się wręcz senny. Być może spowodowane to było tym, że odzwyczaiłem się od porannego jeżdżenia.

Markusy - Jegłownik - Raczki - Krzewsk - Markusy

Czwartek, 2 maja 2013 · dodano: 04.05.2013 | Komentarze 0

Trasa: Markusy - Zwierzno - Różany - Gronowo E - Jegłownik - Raczki - Żurawiec - Krzewsk - Markusy

Pogoda: dość chłodno, słonecznie, lekki północno zachodni wiatr.

Jazda w równym, umiarkowanym tempie bez żadnych założeń trzeningowych,

• Sprzęt LeMond Etape

Markusy - Elbląg - Helenowo - Bielnik - Kępa Rybacka - Elbląg - Krzewsk - Markusy

Środa, 1 maja 2013 · dodano: 02.05.2013 | Komentarze 0

Trasa: Markusy - Krzewsk - Raczki - Elbląg - Helenowo - Bielnik II - Kępa Rybacka - Bielnik II - Helenowo - Elbląg - Raczki - Krzewsk - Markusy

Pogoda: lekki północny wiatr, słonecznie, temp. ok 15 st

Popołudniowy wyjazd szosówką zacząłem spokojnie bez planów treningowych ale z myślą pokonania dystansu w równym raczej mocniejszym tempie bez niepotrzebnych zrywów.
Jadąc w kierunku Elbląga spotkałem w Raczkach Dareckiego, który namawiał mnie do zawrócenia i wyjechania z nim na przeciw STOPowcom. Nie skusiłem się jednak bo w głowie już miałem asfalcik nad Nogatem.
W planie miałem pętlę przez Nowakowo i Rubno ale zważywszy na przeciwny wiatr nad Nogatem postanowiłem wykorzystać go w powrotnej drodze tą samą trasą co pozwoliło mi cieszyć się dobrą prędkością ok 40 km/h na kilkukilometrowym odcinku.
W Elblągu znowu spotkałem Dareckiego, który wracał już ze Stopowcami. Znowu chwilka rozmowy i powrót do domu.