• Sprzęt LeMond Etape

Markusy - Malbork - Nowy Dwór Gdański - Marzęcino - Elbląg - Markusy

Sobota, 18 maja 2013 · dodano: 18.05.2013 | Komentarze 0

Trasa: Markusy - Zwierzno - Gronowo Elbląskie - Jegłownik - Stare Pole - Malbork - Tragamin - Rychnowo - Nowy Dwór Gdański - Marzęcino - Bielnik II - Helenowo - Adamowo - Elbląg - Raczki - Żurawiec - Krzewsk - Markusy

Pogoda: bardzo ciepło, ok 24 st, słonecznie, silny i porywisty południowo-wschodni wiatr.

Po wczorajszych interwałach miałem zamiar zrobić dłuższą ale spokojną rundę. Po kilku kilometrach okazało się, że nie czuję jakiegoś szczególnego zmęczenia więc ruszyłem trochę żwawiej. Odcinek ze Zwierzna do Jegłownika rozkręcałem tempo, miałem z wiatrem więc utrzymywałem prędkość bliską 40 km/h. Wyjeżdżając na DK22 w stronę Malborka myślałem, że nadal będę jechał ze sprzyjającym wiatrem jednak wiatr był przeważnie boczny i raczej przeszkadzający co wymusiło na mnie mocniejsze naciskanie na pedały.
Praktycznie do samego Nowego Dworu wiatr po części pomagał, po części wiał z boku nie ułatwiając utrzymywania wysokich prędkości jednak na całym odcinku za Nowy Dwór do 70-tego kilometra średnia prędkość wynosiła prawie 33 km/h a tętno nie schodziło poniżej 140, często przekraczając 155.
Pierwszy i jedyny przystanek zrobiłem w Marzęcinie, gdzie uzupełniłem bidon i pojechałem dalej na Stobną, Bielnik i generalnie w kierunku domu. Tu już zdecydowanie zaczęły się problemy z wiatrem, który praktycznie cały czas był niesprzyjający i na tyle silny, że przy tętnie ponad 150 potrafiłem jechać jedynie 25-27 km/h, rzadko przekraczając 30 km/h.
Mimo wiatru udało mi się utrzymać średnią powyżej 30 km/h a co ważniejsze nie opadłem z sił i do końca kręciłem na tętnie powyżej 135.