• Sprzęt Author a4404

Kołobrzeg - Markusy 427 km

Niedziela, 24 lipca 2011 · dodano: 25.07.2011 | Komentarze 2

W końcu zdecydowałem się i udało się zrealizować plan 400 km jednego dnia:)
Za miejsce startu wybrałem Kołobrzeg - dobre połączenie z Malborka i start ok godziny 2:00 miało same plusy.

W trasę ruszyłem z kolegą Radziunem, który dojechał do Malborka pociągiem z Grudziądza.

Start w Kołobrzegu spokojny z małym zwiedzaniem, objechaliśmy centrum, deptak i wyjazd szybko mógł się skończyć połamanym kołem na molo. Nie widząc pokaźnych szpar między deskami wjechaliśmy na molo i koła od razu zapadły się między śliskie deski. Na szczęście skończyło się jedynie centrowaniem na szybko koła co pozwoliło jechać bez przeszkód dalej:)

Pierwsze kilometry spokojnie ale dość dobrym tempem więc do Połczyna Zdroju pomimo nasilającego się południowego wiatru dojechaliśmy bardzo sprawnie. Szybki objazd miasteczka i ruszyliśmy do kolejnego punktu na trasie - Bornego Sulinowa. Trasa nie biegła bezpośrednią trasą, dlatego trochę kluczyliśmy po wioskach i w Bornem byliśmy ok godz. 9:00 rano. W Bornem dłuższy postój na uzupełnienie prowiantu oraz szybkie zwiedzenie poradzieckich "zabytków" zabrały nam dobrą godzinę czasu. Za to trochę odpoczęliśmy i było więcej siły na dalszą bardzo nudny i wietrzny odcinek do Jastrowia.
W Jastrowiu nie zabawiliśmy długo, chwila postoju i kolejny odcinek do Złotowa. Na szczęście nie był zbyt długi i minął szybko. Na miejscu postanowiliśmy posiedzieć chwilkę dłużej, czemu sprzyjało słońce i wygodne ławeczki:) Udało mi się nawet przekimać 5 minut:)
Dalsza trasa przez Sępólno Krajeńskie do Tucholi to straszna nuda, kryzys i wiatr. W pewnym momencie totalnie odechciało nam się jechać. Drugi raz byłem rowerem w Sępólnie i chyba długo nie odważę się tam pojechać, tereny niewarte kilometrów.
Od Tucholi zaczęły się Bory, kierowaliśmy się w stronę Tlenia. Ten 28kilometrowy odcinek był dla odmiany bardzo przyjemny. Nawet specjalnie nie podktęcaliśmy tempa, żeby spokojnie przejechać się tym odcinkiem. Z Tlenia w stronę Osia też ciekawie - od mojej ostatniej wizyty położyli nowy asfalcik. W Osiu zdecydowałem się jechać do Skórcza przez Łuby i to był mój błąd. Dość dobry asfalt skończył się po kilku kilometrach i dalej miałem perspektywę ok 9 km po tragicznych kocich łbach. Stwierdziłem, że do bez sensu i na pierwszym skrzyżowaniu skierowałem się na szutrówkę do Przewodnika. To był dobry wybór, wprawdzie cieniutka opona czasem zapadała się w luźny piach ale średnio na tym odcinku jechałem spokojnie 24km/h.
Dalsza trasa to już typowy powrót, byle dojechać do domu. Na prom w Gniewie spóźniłem się 40 minut (i tak na niego od początku nie liczyłem) więc przede mną była perspektywa jazdy drogą nr 1 prawie do samego Tczewa. Nie było aż tak strasznie jak się spodziewałem. Od Tczewa zrobiło się już ciemno a od Malborka do Markus jechałem w niezłym deszczu. W domu zameldowałem się o godzinie 00:04 - plan wykonany:)))