• Sprzęt Trek 4300

Markusy - Dzierzgoń - Jerzwałd - Zalewo - Markusy - wycieczkowo

Niedziela, 27 marca 2011 · dodano: 27.03.2011 | Komentarze 0

Po raz drugi w tym roku udało się przekroczyć setkę. Dość przypadkowo, gdyż miałem nastawienie na 50 km spokojnym rytmem i powrót do domu. Założenie było jedno - tak dobrać trasę, żeby pierwszą część zrobić pod wiatr, który niestety jest jeszcze zimny.
Postanowiłem więc ruszyć najpierw na Dzierzgoń i potem zobaczyć co dalej. Trasa przez Brudzędy do Starego Dolna płaska jak stół po czym zaczyna się wznosić lekkimi podjazdami. Przed samym Dzierzgoniem zaczyna się zjazd aż do samego centrum, po czym następuje dość długi i dość wymagający podjazd klimatyczną kostką brukową.
Ogólnie traska w tamtych okolicach to same zjazdy i podjazdy więc nie jest nudna.
Dalej postanowiłem jechać na Jerzwałd. Dość ładna miejscowość nad j. Płaskim będącym częścią Jezioraka, lubię tam jeździć ze względu na ładne krajobrazy. W Starym Dzierzgoniu oczywiście pomyliłem drogę, co mnie uratowało przed 8 km bruku (chociaż już się na niego nastawiłem), błąd swój zauważając po kilku kilometrach więc nie było sensu zawracać.
Z Jerzwałdu trasa powrotna przez Zalewo, Myślice, Rychliki, Wysoką - powrót i zgodnie z założeniami z wiatrem w plecy lub bocznym co dało mi dosyć szybkie tempo.
Nie myślałem, że ta pętla będzie miała ponad stówę.
Ogólnie jak na panujące warunki, wyjazd zaliczam do udanych. Prawie w ogóle się nie zatrzymywałem, żeby nie tracić ciepła co mnie lekko wymęczyło. Przystanek w sklepie, 2-3 razy na batona, zdjęcie i to wsio:)