• Sprzęt Cannondale Synapse

Poznawania okolicy ciąg dalszy

Sobota, 16 kwietnia 2016 · dodano: 23.04.2016 | Komentarze 0

Dziś przyszedł czas na trochę dłuższą trasę. Bardziej poznawanie okolicy niż solidną jazdę, sporo czasu schodzi mi na zatrzymywanie się i patrzenie na mapę. Dość upierdliwa sprawa gdy korzysta się z google maps w telefonie ale bardzo przydatna.

Prognozy od rana zapowiadały brak opadów, pogoda za oknem mówiła co innego. Na szczęście jeszcze przed południem się w miarę wypogodziło, wyszło słońce i można było ruszyć dupę.

Pierwsze ruchy pokierowałem w stronę Wimbourne spokojnymi drogami. Po paru kilometrach słońce gdzieś znikło, niebo mocniej się zaciągnęło i niestety spadł deszcz. Początkowo drobny, myślałem że ledwie pokropi ale przed samym Wimbourne rozpadało się na dobre. Myślałem już żeby wracać, było zimno i do tego wiał północny wiatr. Przeczekałem jednak, nie zmokłem aż tak bardzo i kontynuowałem jazdę w stronę Blandford Forum. Pogoda nieco się poprawiła po kilkunastu minutach, nieprzyjemny wiatr jednak przeszkadzał dalej. Trasa dość mocno pofałdowana, miejscami górki solidne - mozolne wspinaczki i szybkie zjazdy. Po wyjechaniu z Blandford wydawało mi się, że trasa ciągle prowadzi pod górę, nie myliłem się zbytnio po kilku kilometrach ukazały się ciekawe widoki i bardzo szybki, stromy zjazd do Melbury Abbas. Nie znając trasy bałem się go pokonać z maksymalną prędkością ale i tak było szybko.
Skoro był szybki zjazd, teraz czekał mnie niezły podjazd, niezbyt długi ale dający w kość. Dawno się tak nie zmachałem. Czekała mnie jeszcze ładna, sztywna serpentynka, i znów byłem na górze.
Dalsza jazda przez Tollard Royal, Sixpenny Handley do Verwood to sporo zjazdów i trochę podjazdów.
Ogólnie trasa mnie wymęczyła i zmarzłem nieźle, jechało mi się średnio ale widoki zrekompensowały wszystko.

Trasa: Verwood - Three Legged Cross - Holt - Furzhill - Wimbourne - Hillbutts - Tarrant Rushton - Blandford Forum - Melbury Abbas - Corn Common - Tollard Royal - Woodcutts - Sixpenny Handley - Edmondsham - Verwood